Vox Jubilans Roosendaal

Volkorendag Leur

26-06-2016 16:28

Ter ere van het 50 jarig jubileum van het Etten-Leurse theater gezelschap Max Mini, organiseerde deze samen met de Adriaan van Bergen stichting een koren festival. 31 Koren uit de regio en daarbuiten stonden op het progamma.  Op diverse plaatsen, zowel binnen als buiten vonden de optredens plaats. Het volkoren festival in Middelburg heb ik helaas moeten missen vanwege problemen met mijn rug. Van alle kanten hoorde ik lovende geluiden over ons optreden op die dag. Ik had dus veel gemist. Dit keer hoopte ik zo erbij te kunnen zijn.

Ons eerste optreden was gepland om 13.30 in het Turfschip. Ruim op tijd vertrok ik met Albert naar de Leur om zeker  te zijn van  een parkeerplaats zo dicht mogelijk in de buurt.  Om 11.30  uur waren wij op de plaats van bestemming en de dichtst bijzijnde parkeerplaats was al vol. Om er zeker van te zijn overal waar nodig te kunnen zitten had ik mijn rollator meegenomen. Rond de klok van 12.40 gingen wij met Gunita en Nadia inzingen. Lijf los, kaken  los en dan heerlijk het Jubilate zingen!

Helaas ontbraken twee van onze solisten. Maar Gunita had Adelheid en Monique al laten oefenen  (vooruitziende blik).

Om 13.15 vertrokken wij richting zaal 1 van het Turfschip. Vóór ons zong het Popkoor  BSUR uit Breda. Het gezelschap zag er vrolijk uit met verschillende op elkaar afgestemde kleurtjes. Lekker swingend zonder een boek zongen zij een aantal vlotte popsongs soms misschien iets te hard, maar erg leuk. Trouwens leuk om even te vermelden voor onze kledingcommissie: ik kreeg van een voorbijganger een compliment voor onze mooie kleding kleuren!

Om half twee mochten wij het podium op. Het podium was wat krap, dus we moesten onze buikspieren wat extra aanspannen. Tiny stond helemaal op het hoekje te balanceren. Met ons Jubilate knalden we al meteen lekker binnen, hier en daar hoorde ik een klein foutje maar hoop dat het publiek dit ontgaan is door de vrolijke toon die dit nummer gelijk brengt. Bij You raise me up gingen we lekker en je zag mensen genieten. Ave Maria, klonk prachtig, wat zou het fijn geweest zijn  als we dit in een kerk hadden kunnen zingen. Wij sloten ons eerste optreden af met My Song van Ěriks Ešenvalds, wat een fijn nummer om te zingen en een mooi slot. En onze solisten, chapeau dames, mooi gedaan! Hans ook natuurlijk maar dat wisten we al lang.

Hierna even ontspannen, koffie drinken, broodje eten. Hier was iedereen in de gelegenheid om rond te lopen door de omgeving en de andere koren  te beluisteren. Ons volgende optreden zou buiten plaats vinden. Maar helaas het weer werd steeds grimmiger. Toen Lida en Henk net op pad waren om de camera te instaleren voor de fotoshoot, brak de bui los en werd duidelijk dat de buiten optredens vervielen. Wij kregen de gelegenheid om ons tweede optreden binnen te zingen, daar bedankte Loes de organisatie voor in haar inleidend praatje. Ik zelf heb weer genoten van eigenlijk alles maar ons "slaatje" vond ik weer erg leuk. Goof zijn enthousiasme en Gunita haar solo, het kwam goed over in de zaal. Jammer genoeg niet veel publiek, maar genoeg buiten onze eigen club. Na afloop hoorde ik verschillende geluiden binnen het koor, er waren mensen niet tevreden over onze prestatie en anderen weer wel. Het kan altijd beter, maar ik zelf heb genoten van het zingen en was tevreden. Onze dirigent werd na afloop bedankt met een attentie.

Al viel door de weersomstandigheden het een en ander in het water, ik was blij dat ik er bij was die zondag in Leur en heb heerlijk gezongen!

Margriet


Mogelijk gemaakt door Webnode